12 tips voor meer bezoek op je website

Bij Prodes – Internet Partner krijgen wij met enige regelmaat “de vraag”. Een vraag met héél veel antwoorden en welke geen kort antwoord kent. Vandaag ga ik het toch proberen, omdat ik denk dat dit van grote waarde kan zijn voor jou en/of je bedrijf!

Of ik direct een antwoord heb op “de vraag”? Ja, maar geen korte. Toch ga ik de uitdaging aan, om jullie meer informatie te geven om je website tot een succes te maken. Als ik werkelijk alle ideeën op zou schrijven komt er geen einde aan deze post, daarom heb ik een selectie gemaakt waarvan ik denk dat dit voor jou de belangrijkste tips zijn om mee aan de slag te gaan!

 

De vraag van vandaag;
“Hoe krijg ik meer bezoek op mijn website?”

 

Tip #1 : Plaats regelmatig nieuws / blog artikelen
Google is gek op een actieve website, net als je bezoekers. Als je laatste nieuws/blog meer dan 2 maanden oud is dan moet je je toch af vragen of je website wel interessant genoeg is voor je bezoekers om weer terug te komen. Google hecht veel waarde aan de regelmaat in het plaatsen van nieuwe content, een must-have dus!

 

Tip #2 : Optimaliseer élk bericht voor zoekmachines met Yoast SEO
Mijn inziens één van de belangrijkste plugins voor WordPress: Yoast SEO. Yoast geeft je tips om je blog/nieuws/pagina nóg beter te maken voor Google. Zorg er voor dat elke pagina en elk bericht dus een groen licht heeft op het Yoast SEO stoplicht! Hoe beter jij scoort in Google, des te makkelijker mensen jouw website zullen vinden.

 

Tip #3 : Maak een content kalender, én hou je er aan! ;)
Een content kalender maken is stap 1 om voor jezelf of binnen je organisatie een regelmaat te bepalen in het plaatsen van nieuwe content, máár….. Het werkt pas als jij & je collega’s zich er aan houden!

 

Tip #4 : Deel je nieuwe content via social media
Social media is misschien wel dé manier om mensen binnen jouw kring weer op de hoogte te brengen van nieuwe content op je website. Zorg er dus voor dat jij en je collega’s het nieuwe bericht delen met hun vrienden en connecties.

 

Tip #5 : Vraag anderen uit dezelfde branche / markt om eens een blog artikel te schrijven op jouw site als gast-blogger!
Gast bloggers brengen veel voordelen met zich mee; een andere schrijfwijze, andere inzichten, artikelen met een onderwerp waar je zelf misschien nooit op was gekomen en content van meerdere auteurs op je website. Dat laatste is ook zeker iets wat Google waardeert!

 

Tip #6 : Zorg dat je zorgvuldig je onderwerpen kiest
Een onderwerp kiezen is vaak erg lastig, maar zorg er voor dat je met je artikel mensen verder kan helpen of nieuwe informatie verstrekt. Uniek zijn en bezoekers bedienen maakt dat ze vaker terug komen.

 

Tip #7 : Probeer eens een “serie” te schrijven
Door bijvoorbeeld één onderwerp te behandelen in een serie van 5 weken (elke week een nieuw deel) zorg je er voor dat de geïnteresseerde lezers iedere week terug komen. Ook hou je de spanning op en zullen ze in de tussentijd misschien de tijd nemen om ook andere berichten op je site door te struinen.

 

Tip #8 : Maak échte krantenkoppen
“website maken” klinkt een stuk minder aantrekkelijk als “3 manieren om zélf een professionele website te bouwen”. Probeer meer tijd te steken in het vinden van de pakkende kop van je artikel.

 

Tip #9 : Zorg voor een snelle website
Hoe trager je site, hoe sneller mensen afhaken. Lees bijvoorbeeld mijn blog artikel over high-performance hosting eens om meer te lezen over o.a. daling in conversie door een trage website.

 

Tip #10 : Sluit je artikel eens met een open vraag
Dit stimuleert lezers om eens een reactie achter te laten, zo kom je meer te weten over je lezers en uit discussies met je doelgroep kun je wellicht meer inspiratie opdoen voor volgende artikelen!

 

Tip #11 : Meten is weten
Zorg er altijd voor dat je inzicht hebt in je statistieken door middel van Google Analytics. Hiermee kun je zien welke artikelen het beste lopen en wellicht zie je een patroon welke je kan gebruiken bij volgende artikelen.

 

Tip #12 : Koop je bezoek
Klinkt lekker makkelijk maar bezoek is gewoon te koop. Google Adwords, Facebook Ads, en LinkedIn Ads bieden je de mogelijkheid om te adverteren op hun platformen. Let wel op dat je alle voorgaande tips wel verwerkt hebt voor je hier aan begint, want aan bezoek dat direct weer weg gaat en nooit meer terug komt heb je ook niks. ;)

 

Ik hoop dat bovenstaande tips jou verder gaan helpen in het opbouwen van een druk bezochte website. Heb jij nog aanvullende tips? Discussieer dan vooral met ons mee op Facebook.

Mocht ik je echt geholpen hebben met dit artikel dan kun je ons bedanken met het delen van onze blog! ;)

Recente berichten