10 Redenen waarom Gravity Forms

E-mail naar verschillende adressen met hetzelfde formulier

Het is heel makkelijk met Gravity Forms om per formulier de keuze te maken naar wie, of naar welke afdeling je het ingevulde formulier stuurt. Stel dat je een contactformulier gebruikt voor potentiële klanten en/of voor andere doeleinden dan kan je met een dropdown de bezoekers van je website een keuze laten maken en op basis van die verschillende types naar verschillende e-mailadressen zoals klanten@email.nl of info@email.nl enzovoort. Kortom is het niet meer nodig om te kopiëren van formulieren, alles worden afgehandeld door één formulier.

Conditionele velden

Bij het maken van een formulier kan het zijn dat er een gedeelte pas ingevoerd hoeft te worden als een gebruiker een ander veld heeft ingevoerd. Bijvoorbeeld, als je wilt dat een gebruiker zijn telefoonnummer achterlaat zodat je hem/haar kan bellen, kan je een checkbox op het formulier zetten met de naam ” Ja, Ik wil gebeld worden”. Deze checkbox stel je dan zo in, dat bij het aanvinken ervan een extra invoerveld wordt getoond voor een telefoonnummer. Door conditionele velden te gebruiken maakt het het mogelijk je formulier aan te passen door de invoer van de gebruiker, en dat wordt gewaardeerd en levert weer een hogere conversie op.

Standaard velden

Met het toevoegen van de basiscomponenten zoals bijvoorbeeld telefoonnummer, emailadres en naam van een formulier ben je niet lang bezig. Je kan het met één klik het zo toevoegen. Inclusief de bijbehorende check of de velden wel correct zijn ingevuld.

Het plannen van formulieren

Wil je een prijs weggeven op de website en met een formulier gegevens kunnen ophalen maar de prijs is maar voor een bepaalde tijd beschikbaar, dan kan je het makkelijk in de instellingen aanklikken en de tijd bepalen.

Importeren/Exporteren

Door het gebruik van de import/export functionaliteit van Gravity Forms kan je gemakkelijk formulieren exporteren om ze op een andere site opnieuw te gebruiken.

Aantal reacties beperken

Terugkomend op de prijs die je weg wilt geven. Door een limiet op de reacties te zetten kan je bijvoorbeeld de laatste kiezen om een mededeling te laten versturen naar de winnaar.

Goed overzicht van reacties

Goede inzage in de reacties is bij Gravity Forms goed geregeld. In een duidelijke tabel is alle invoer te zien en indien nodig kan elke reactie individueel bekeken worden. Ook het toevoegen van notities behoort tot de mogelijkheden.

Automatisch antwoord via e-mail

Als een gebruiker een formulier invult is er een mogelijkheid om een bevestigingsemail te kunnen ontvangen. Dit raden we aan omdat dit door klanten wordt gewaardeerd. Dat komt omdat ze dan het gevoel hebben dat de informatie goed is aangekomen.

Eenvoudige plaatsing van een formulier

Het is erg makkelijk om een formulier toe te voegen aan een pagina. In het bewerken van een Pagina komt er een icoontje naast Media en Afbeeldingen om je kan het al raden een formulier toe te voegen waar je de keuze krijgt om de titel en de beschrijving er bij te plaatsen. Kortom eenvoudiger kan het niet.  

Gravity forms korting bij Prodes Internet Partner

Gravity forms korting bij Prodes Internet Partner

Exporteer als CSV data

De laatste reden is misschien wel een hele belangrijke. Er zijn nog steeds situaties waarbij men inzichtelijk de gegevens willen zien die zijn ingevoerd op de formulieren. Grafieken enzovoort zijn met Gravity Forms niet te maken, maar met een spreadsheet programma wel. Maar dat spreadsheet programma wil graag duidelijke data als invoer. Exporteer je responses als CSV, importeer het in je spreadsheet programma en je kan aan de slag om mooie grafieken te maken.

Gravity forms korting bij Prodes Internet Partner

Gravity forms korting bij Prodes Internet Partner

 

Gravity Forms met korting voor klanten van Prodes Internet Partner!

Prodes Internet Parntner biedt deze plugin aan met korting (Incl. alle uitbreidingen van Gravity Forms)
Aanmelden voor korting op Gravity Forms als klant gaat via onderstaand formulier:

Recente berichten